Sluchové vnímanie

Správne sluchové vnímanie je rozhodne dôležité pre schopnosť naučiť sa čítať, písať, ako aj učiť sa cudzie jazyky. Nejde o rozvíjanie hudobného nadania ako takého, ale skôr o schopnosť detí rozlišovať jednotlivé hlásky, slabiky a slová, rozoznávať ich dĺžku, ako aj základný rytmus reči. Sú to schopnosti, ktoré sa samozrejme veľmi dobre cvičia aj bez papiera, npr. hrami v aute, ako je meno-mesto-zviera-vec alebo reťazce slov podľa koncovej hlásky alebo slabiky, a samozrejme riekankami. Avšak, práve tak dobre sa dajú kombinovať aj s grafomotorickými hravými úlohami na papieri. Pomocou takýchto cvičení je napríklad možne spomaľovať „zrýchlené“ deti, alebo korigovať ich neplynulú reč.


Správne sluchové vnímanie je rozhodne dôležité pre schopnosť naučiť sa čítať, písať, ako aj učiť sa cudzie jazyky. Nejde o rozvíjanie hudobného nadania ako takého, ale skôr o schopnosť detí rozlišovať jednotlivé hlásky, slabiky a slová, rozoznávať ich dĺžku, ako aj základný rytmus reči. Sú to schopnosti, ktoré sa samozrejme veľmi dobre cvičia aj bez papiera, npr. hrami v aute, ako je meno-mesto-zviera-vec alebo reťazce slov podľa koncovej hlásky alebo slabiky, a samozrejme riekankami. Avšak, práve tak dobre sa dajú kombinovať aj s grafomotorickými hravými úlohami na papieri. Pomocou takýchto cvičení je napríklad možne spomaľovať „zrýchlené“ deti, alebo korigovať ich neplynulú reč.